“Kamer Rade ontstond ongeveer anderhalf jaar geleden, toen de locatie leeg kwam te staan. Inmiddels heeft de plek, mede dankzij de bezoekers zelf, helemaal een eigen karakter gekregen. Je loopt er gemakkelijk binnen voor een kop koffie of thee, een praatje of om mee te doen aan een activiteit.
En dat aanbod is breed: van knutselen, kleding oppimpen, bingo en een zanguurtje tot huiswerkbegeleiding, lunches, een mannenavond, meidenclub en zelfs een kapper en paragnost. Ook duurzaamheid speelt een belangrijke rol. Zo is er een kringloopwinkel met weggeefhoek en werken bewoners samen aan een moestuinproject en plannen om de omgeving verder te vergroenen.
Wat Kamer Rade bijzonder maakt, is dat het echt een plek van de buurt is. Bewoners denken mee, helpen als vrijwilliger en krijgen ruimte voor nieuwe initiatieven. Zo bouwen ze samen aan een wijk waar mensen elkaar kennen, ontmoeten en ondersteunen.
Benieuwd naar Kamer Rade? Loop vooral eens binnen. Iedereen die iets met de wijk heeft of gewoon nieuwsgierig is, is meer dan welkom.”



